Kızıl Kitap İncelemesi
10/10
·72 syf.··
2020 15. kitabı
·
9 saatte okudu
·
Okunma: 29 Haziran 2020 00:11
Hepinize iyi geceler! Bu gecenin kitap yorumu Stefan Zweig'in Kızıl adlı kitabı. Her zaman klasik kitap okumak istemiştim ama bir türlü nasip olmadı. Önyargılı değildim ama klasik kitapları okumaya biraz çekiniyordum. Ama bugün fark ettim ki keşke daha önce şans verseymişim. Bir içimlik su gibi 2 saat içinde kitabı bitirdim, yorumunu yazmak bu saate kaldı. Artık çekingenliğimin geçtiğini düşünüyorum Daha çok klasik kitap okumayı planlıyorum. Kitap yorumumuza gelirsek öncelikle kitabın arka kapağındaki yazıyı yazmakla başlayayım. Öğrenim için Viyana’ya giden genç bir tıp öğrencisinin büyük kentin gerçekliğine uyum sağlama ve yetişkinliğe adım atma sürecini anlatır. Kendini birdenbire ailesinden uzakta soğuk bir odada yapyalnız bulan bu “çocuksu” genç adam, zamanla girdiği bunalımın etkisiyle hayallerinden, başlangıçta büyük bir hevesle sarıldığı tıp eğitiminden vazgeçme noktasına gelmiştir. Tam da o günlerde kızıla yakalanan ve yardımına ihtiyaç duyan bir kız çocuğu onu hayata geri çağırır. Kitabın sonunu hiç böyle beklemiyordum, tam raylar yerine oturdu derken ters köşe oldum ve bu çok etkileyiciydi. Bertold Berger'ın (kitabın kahramanı), bir an rüya görmesini istedim. Keşke öyle olsaydı ama gerçekler bazen acıdır. Hiç beklemediğimiz bir anda karşımıza çıkıp bizi üzebilir. Ama yine de bu karakteri sevdim. Eğer sizinde benim gibi klasiklere karşı bir çekingenliğiniz varsa hemen konusunun hoşunuza gideceğini düşündüğünüz bir klasiği elinize alıp okuyun. Eminim benim gibi daha önce okumadığınız için pişman olacaksınız. İlk klasik kitabım Kızıl'ın ben de yeri hep ayrı olacak. İlk kitap olarak da size bunu şiddetle öneririm. Tekrardan iyi geceler dilerim. Sağlıklı ve bol kitaplı günlerrr! Stefan Zweig
Edebiyat
KızılStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202237bin okunma
·
3 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.