Kalbim
10/10
·512 syf.··
2019 2. kitabı
İsmim Maya. Artık kendim ile ilgili bildiğim tek şey bu. ... Aşeka, Aşk kelimesinden türeyen bir sarmaşığın adı. Ya sarıldığı ağaçtan beslenirken ağacı o kadar tüketirmiş ki ağaç ölürmüş ya da ağaç onu o kadar içine çekermiş ki ağacın gövdesinde kaybolur, ölürmüş. Bu tanım Maya EFNAN ve Fetih YARGICI'yı anlatıyor aslında. Maya'nın en güçlü olduğu kitap bence AŞEKA. Zirveyi bulduğu, başkasına ihtiyacı olmadığını gösterdiği; "Başkasına ihtiyacın yok." diyerek ne Doruk'a ne de Fetih'e muhtaç olmadığını gösterdi. Kendisi ile çekiştiği, kim olduğunu anlamaya çalıştığı bir kitaptı. Bir tarafı kabullenip, hem de kabullenmemesi gibi. Maya'nın ölüp(!) daha güçlü bir şekilde doğmasıydı. Daima zirveyi hedeflediği- DORA'nın spoilerı gibi- Maya'nın asla pes etmeyişini gösterdi. Artık tek başına olduğunu."Sadece Maya" değil de Maya Efnan olduğunu. "Ölümün Öz Kızı" olduğunu gösterdiği bir kitaptı. Kitabın sonuna zaten ayrı bir inceleme yazılır:) Maya artık çekingen, muhtaç bir kız olduğunu değilde herkesin korktuğu, çekindiği bir kız oldu, onların zihni olduğunu gösterdi. Artık Maya tek başına intikamın peşinden koşmak istedi. Küllerinden doğdu diyebiliriz maya için. Gerek bu mecrada gerek diğerlerinde hep şunu gördüm Fetih neden Maya'yı sürekli aşağıladı, küçük gördü ona söyle davrandı böyle davrandı ama şunu hepiniz unutmuşsunuz o Fetih Yagıcı... Fetih zaten en başından beri söylemişti bana yapılanın intikamını alırım dedi. Maya o tren garınında Fetih'i bıraktı. Fetih de Maya'yı bıraktı. Ama Maya bunlar sayesinde şimdi dimdik değil mi? Sona yaklaştık diyebilirim güçlü kadın okumak istiyorsanız kesinlikle GECENİN HİKAYESİ'ne bakın derim. AYLEMA'yı bitirenler zafere ulaştı. Nagihan her şeye rağmen devam etti zafere ulaştı. Maya'nın öğrettiği gibi " Hasta La Victoria Siempre!" alıntı yazsam mı yazmasam mı kararsızım ama birkaç tane ekleyeyim. . “Sen o gece beni de, içimdeki seni de öldürdün.” . "Gölgelerden kaçma Maya. Onu duy, geceyi üzerine giy, bırak karanlık fısıldasın sana. Sen busun, benim güzel siyahım. Aksini iddia etmek haksızlık olur. Bırak üzerini karalamak istiyorlarsa denesinler. Onlar senin eşsiz ruhunun rengini göremezler. Bırak, seni beyazdan ibaret sananlar seni kirlenmekle suçlamayı denesin; sen siyahtan da ibaret değilsin, renklerin hepsini üzerine giymişsin. Bütün renkleri kirletirsin ama üzerine sinmelerine izin vermezsin. Siyah, çok uzun zamandır sensin." . “Benimle kalsan sana sıkı sıkı sarılırdım, kabuslar gördüğünde seni uyandırırdım. Göz yaşlarını silerdim. Senin için, ruhun için savaşırdım.” . "Acı... sonunda hissettiğimiz buydu. İliklerimize kadar bir sarmaşık gibi dolanan bir acı hem de. Sanki... Her yer karanlıktı ama çektiği acı dolunaydı." . "Sonunun nasıl biteceğini bilmiyorum. Ne olursa olsun, nerede olursa olsun sen benimle birlikte yan. O gün geldiğinde ve biz kendi ateşimizde bir kez daha yok olurken, şüphesiz ki anka kuşu gibi küllerimizden bir kez daha doğacağız. Ben, seni her zaman bulacağım." .
Edebiyat
Gecenin Hikayesi - Aşeka N. G. Kabal ·  Ephesus Yayınları · 20192,799 okunma
·
67 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.