İsmim Maya.
Artık kendim ile ilgili bildiğim tek şey bu.
...
Aşeka, Aşk kelimesinden türeyen bir sarmaşığın adı. Ya sarıldığı ağaçtan beslenirken ağacı o kadar tüketirmiş ki ağaç ölürmüş ya da ağaç onu o kadar içine çekermiş ki ağacın gövdesinde kaybolur, ölürmüş. Bu tanım Maya EFNAN ve Fetih YARGICI'yı anlatıyor aslında. Maya'nın en güçlü olduğu kitap bence AŞEKA. Zirveyi bulduğu, başkasına ihtiyacı olmadığını gösterdiği; "Başkasına ihtiyacın yok." diyerek ne Doruk'a ne de Fetih'e muhtaç olmadığını gösterdi. Kendisi ile çekiştiği, kim olduğunu anlamaya çalıştığı bir kitaptı. Bir tarafı kabullenip, hem de kabullenmemesi gibi. Maya'nın ölüp(!) daha güçlü bir şekilde doğmasıydı. Daima zirveyi hedeflediği- DORA'nın spoilerı gibi- Maya'nın asla pes etmeyişini gösterdi. Artık tek başına olduğunu."Sadece Maya" değil de Maya Efnan olduğunu. "Ölümün Öz Kızı" olduğunu gösterdiği bir kitaptı. Kitabın sonuna zaten ayrı bir inceleme yazılır:) Maya artık çekingen, muhtaç bir kız olduğunu değilde herkesin korktuğu, çekindiği bir kız oldu, onların zihni olduğunu gösterdi. Artık Maya tek başına intikamın peşinden koşmak istedi. Küllerinden doğdu diyebiliriz maya için. Gerek bu mecrada gerek diğerlerinde hep şunu gördüm Fetih neden Maya'yı sürekli aşağıladı, küçük gördü ona söyle davrandı böyle davrandı ama şunu hepiniz unutmuşsunuz o Fetih Yagıcı... Fetih zaten en başından beri söylemişti bana yapılanın intikamını alırım dedi. Maya o tren garınında Fetih'i bıraktı. Fetih de Maya'yı bıraktı.
Ama Maya bunlar sayesinde şimdi dimdik değil mi? Sona yaklaştık diyebilirim güçlü kadın okumak istiyorsanız kesinlikle GECENİN HİKAYESİ'ne bakın derim. AYLEMA'yı bitirenler zafere ulaştı. Nagihan her şeye rağmen devam etti zafere ulaştı. Maya'nın öğrettiği gibi " Hasta La Victoria