Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

232 syf.
10/10 puan verdi
Kitap daha çok okunsun diye amme hizmeti
Mevzu hadis uydurma hadis demek. Yaşar Kandemir Hoca bu konuda yazılan kitaplardan sık sık kaynaklar göstererek kanayan bir yaraya dair çalışma yapmış. İnternet ortamında sık sık hiçbir kaynağa dayanmayan hadisler görüyoruz. Tarih boyunca Peygambere söyletilen ancak dudaklarından dökülmeyen onca söz nakledilmiş. Bu sözlerin doğrularını
Mevzu Hadisler
Mevzu HadislerMehmet Yaşar Kandemir · M. Ü. İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları · 201762 okunma
·
212 görüntüleme
Serhat okurunun profil resmi
Kitapta da yer alan şu manidar olay dinî hiçbir endişe duymadan istismara yönelik bir örnek olarak çarpıcıdır: Ahmed bin Hanbel (ölm. 241) ile Yahya bin Main (ölm. 233) Bağdat´ta Rusafa mescidinde namaz kılarken bir kıssacı; Senedinde Ahmed bin Hanbel´in ve Yahya b. Main´in de olduğu; “Kim lâ ilâhe illallah derse, Allah Teâlâ bu sözün her kelimesinden, gagası altın, tüyleri mercan olan bir kuş yaratır…” hadisinin hikâyesini alabildiğine süsleyerek anlatınca, Ahmed bin Hanbel ve Yahya bin Main hayretler içinde birbirlerin yüzüne bakarak böyle bir hadisi rivayet etmediklerini birbirine söylemek lüzumunu hissederler. Şaşkınlıkları geçtikten sonra, Yahya bin Main dinleyicilerin verdiği bahşişleri toplamakta olan kıssacıyı yanına çağırır. Dünyalık ümidi ile yanına gelen kıssacıya, ben Yahya bin Main´im arkadaşımda Ahmed ibn Hanbel biz böyle bir hadis rivayet etmedik. Söylediğin yalanlara bari bizim adımızı karıştırma diye azarlayınca, kıssacı; “çoktan beri Yahya bin Main ve Ahmed ibn Hanbel´in ahmak olduklarını işitirdim. Bunun doğru olduğunu şimdi test ettim. Yahu dünyada sizden başka Yahya bin Main ve Ahmed bin Hanbel yok mu? Ben adları Ahmed bin Hanbel ve Yahya bin Main olan on yedi kişiden hadis yazmışımdır.” diyor. Bu arsız cevab karşısında yüzünü koluyla kapatan Ahmed bin Hanbel, bırak şunu gitsin der ve kıssacı da onlarla alay eder bir tavırla yanlarından uzaklaşır. (İbn Cevzi, Kitab´ul Mevzuat, Zehebi, mizan, c: 1, s: 47)
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.