10/10
·1015 syf.··
Beğendi
·
2016 15. kitabı
·
25 günde okudu
·
Okunma: 21 Nisan 2016 09:29
Bazı kitaplar vardır, bir kez okursun, ne kadar seversen sev bitirdiğinde rafa kaldırırsın ve ikinci defa okumak içinden gelmez... Ama bazı kitaplar vardır, sana yeni bir dünya yaratır, öyle bir dünyadır ki bu içinde dostuk, nefret, güç savaşı, ihtiras, saf iyilik, aşk vardır ve okuduğun kitap, bu dünyaya açılan bir kapıdır. O kapıdan bir defa geçmiş olmak sana yetmez, ara ara o dünyanın davetini kalbinin derinliklerinde taşırsın. Yüzüklerin Efendisi de efsanevi bir dünyaya açılan bir kapı, 15-20 yıl evvel geçmiştim ilk defa o kapıdan, zaman zaman izlediğim (en az ellişer defa) filmlerine rağmen özlemimi gidermeye çalıştım ama gün geldi, Yüzük'ün bana seslenişine daha fazla kayıtsız kalamayıp ikinci defa bu yolculuğa çıktım. Bu yolculuğu benim için farklı kılan bir diğer özellik ise, bu kitapla birlikte kitap okumanın yalnız yapılan bir aktivite olduğuna dair inancımın kırılmış olmasıdır. 1000K'nın değerli kütüphanecilerinden Uğur Bey ile eş zamanlı çıktk yolculuğa ve maceraları eş zamanlı geçerek yüzüğü hüküm dağına eş zamanlı olarak attık:) Çok eğlendiğim bir süreç olduğunu itiraf etmem gerek. (Hatta dayanamayıp yeni kitaplarda da benzer bir yaklaşım uyguladık ve uygulamaya devam etmeyi diliyorum) Ve gelelim içeriğine... Kötü bir büyücü kendisine 1 güç yüzüğü yapar gizlice, ve bu yüzük ile her ırkı yönetebilecektir. Büyük savaşlar sonunda yüzük kaybolur, büyücü de ölür... Yüzlerce yıl sonra büyücünün yeniden orta dünyaya gelmesi ile yüzük arayışı başlar. Nitekim yüzük de büyük bir şans eseri, yüzüğün bile en ummadığı bir ırk tarafından bulunmuştur.. Hobbitler... Ve hikayemiz de böyle başlar... Devamı için kitabı okumanız şiddetle tavsiye edilir. Ancak küçük bir tavsiye, okumak için kesinlikle 3 kitaplık tek cilt özel basımı değil 3 kitap ayrı ayrı basılmış halini tercih edin. Çünkü: 1. Kitap çok ağır, kitabı okumak için taşırken bileğim çok ağrıdı 2. Kitap çok ağır ve çantamın sapını koparttı, ek masraf:) 3. 2000 küsür sayfayı 1000e indirmek için puntolar 6 ya da 7'ye düşürülmüş. Okurken kör olmaktan korktum 4. kalın kapak kısmı bez değildi, çok kalitesiz bir kartondu, 2-3 sefer açıp kapanınca kitap aşındı :( Not: Kitap biter bitmez 3 filmi yeniden izledim:) Bir kaç yıl sonra kitapları yeniden okumayı düşünüyorum :)
1000Kitap
Yüzüklerin Efendisi (Tek Cilt)J. R. R. Tolkien · Metis Yayınları · 20166,3bin okunma
··
503 Gösterim
19 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Bu arada O'nun başlarında kısa bir Medyum'a gönderme vardı.
Bence de Silmarillion beklesin hem 6:45 baskısını lisede okumuştum ama aklımda hiç yok ve ağır da gelmişti o zaman biraz daha bekleyebilir ve 22/11/63'ü okuyup dizisine de başlamak istiyorum ve bu dediğini de bilmiyordum daha da arttı isteğim. Amerikan Tanrıları da bekliyor beni ya ona da çok ayıp oldu :D
Evet ya Kızıl Gökler Altında Kızıl Denizler'i çok bekletmemek lazım ve 22/11/63'ü de çok geriye atmamak lazım
Yakın zamanda Silmarillion, Hurin'in Çocukları ve Bitmemiş Öyküler'i okumak dileği ile.
R. A. Salvatore'un Unutulmuş Diyarlar ve İblis Savaşları Serileri çok güzel, tavsiye edilir. Okur beğenirseniz başka bir seri daha önereceğim. :)
Mithril / Nobody
Gönderi Sahibi
Ne yazık ki henüz hiç Salvatore okumadım. Bir ara niyetlendim, ama o dönem kitapların basımı yoktu, anca ilk üçünü nadir kitap'ta bulabildim. Ancak bende seriye başlayınca bitiremeden duramamak gibi bir özelliğim var, bu serinin devamını da bulamayınca başlamayı erteledim. (Elbet bir gün yeniden basılacaktı, ki basılmış bile olabilir, sonrasında kontrol etmeyi unuttum. Bu arada merak ettim diğer seri hangisi acaba?
Arka Bahçe Yayıncılık çıkarmayı kesince serinin devamını, Laika Yayıncılık satın aldı kitapların yayın hakkını, aklımda kaldığı kadarıyla Mehmet Beyler 48 tanesini filan çevirdiler, sonra ne olduysa oldu Lâika Yayıncılık bitti. Bir bakayım linkini bulabilirsem buraya ekliyeyim. Tamam serinin çıkan kitaplarına dair iki link veriyorum; kayiprihtim.org/portal/kitaplar... dostkokten.blogspot.com.tr/2016/12/unutulm...
Reklam
Kardeşim bu adam da durmuyor ki yerinde çıkardımı bir kitap en az 500 600 sayfa, sonra bir tam metin yok normal metin neyi okuyacağımızı şaşırtıyoz.Tüm okuyacağımız kitapların yüzde 50sini sırf bu şahıs alıyor:))
King'in 22 11 63ü de duruyor. .ne zaman okuyacağım bunları