Allahu a'lem-ellam..
Başta Yozgat olmak üzere Tokat, Sivas, Kırşehir, Amasya vilâyetleri ve civarlarında "ellam" veya "ellaham" diye çok sık olarak söylenen bir tabir vardır. Birisi sorar diğerine: "Baban evde mi?" Diğeri de cevap verir: "Ellam evde". Her ne kadar "ihtimal" ifade ediyor gibi anlaşılsa da durum hiç de öyle değildir. Bu cevabı" الله اعلم(Allahu a'lem) Allah daha iyi bilir evde" manasında anlamak gerekir, çünkü Türkiye'de Müslüman bir millet yaşıyor. Onların itikad esaslarından biri de "gaybı sadece Allah'ın bildiği" inancıdır. Mu'minin gayb hakkında konuşurken "inşallah", "Allah'ın izniyle" gibi şart ifadelerini kullanması Kur'an-ı Kerim'in emridir.
Sayfa 66
Edebiyat
··1 alıntı·
207 Gösterim
6 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Evet güzel bir tespit 😊👍"ellam" bana da çok sık soruluyor bu yanıtı veriyorum.
Gülümsetti vallahi :) Ne kadar ince bir şey aslında. İmânı hayatın her bir noktasına sirâyet ettirmek bu oluyor zânnımca..
@Vallahualem
Emre
Gönderi Sahibi
Türk olan diyor diyelim :))
Evet :)
Bunu sayfa 66 ya denk getirmesi peki😄