George Orwel dan ilk 'Hayva Çiftliği' kitabını okudum kalemi, kurgusu çok hoşuma gitmişti ve ardından çok okunan 'Bindokuyüzseksendört' kitabını okudum ve kendine bir kez daha hayran bıraktı. Uzun aradan sonra bir kitabını daha okumak istedim ve araştırma yapmadan bu kitabını aldım fakat bu kitap için diğer okuduğum kitaplara söylediğimi söyleyemeyeceğim maalesef. Beni pek sarmadı yavaş akan bir kitaptı. Aylarca elimde sürüklendi durdu belki tutunurum bir bölümünde diye diye devam ettim ve zar zor bitirdim. Her yazarın her kitabı çok güzel olacak diye bir şey olmadığı gibi her kitap herkesede iyi gelmeyebiliyor
.
2. Dünya savaşı önce geçen dönemi anlatıyor bu kitanında George. Başta ana karakter olan George'nın geçmiş dönemdeki hayatını, doğdu büyüdüğü kasabasının özlemi anlatılıyor. Sonrasında savaşın ve hayatın baskısından sıkılan George kimseye bir şey demeden eski günlerin özleminden kasabasına gidiyor fakat 20 yıl önceki kasabasını bulamıyor.
.
Yinede George Orwel'ın tarzı savaş ve arada değindirdiği ironilerle okunur bir hal alıyor kitap. Çok bir beklentiniz olmadan okumaya başlarsanız daha güzel olabilir. George Orwell