Toprak, adaletsizliğe ve aç bırakmaya gebedir...
Puan vermedi·212 syf.··
2020 33. kitabı
·
24 saatte okudu
·
Okunma: 16 Eylül 2020 13:47
"Başaklar Gece Doğar" Başak, yani buğday, yani toprak... Evet Osman Şahin'i güzel bir eylül ayı etkinliği kapsamında tanımış olduk. Etkinliğin mimarlarına ( Miraç kuzugüden ve Ebru Ince ) ve katılımcılarına ben de sevgilerimi sunuyorum. Osman Şahin'in bu kitabında Çukurova'nın bereketli topraklarına gidiyoruz. Bir yerde açlık ve ağalık varsa orda adalet sorgulanır. Adalet yetersiz kalırsa başkaldırı söz konusu olur. 10 köylü olarak başlayan başkaldırı, bir köyün başkaldırısı olarak devam etmektedir. Kısaca olayı şöyle anlatmak gerekirse; Adana'nın Sarıbahçe köyünde yaşayan köylülerin ekip bicecek bir toprakları yoktur. Hepsi ağaların elindedir, hazine topraklarını bile sadece onlar ekip biçerler. Artık buna dayanamayan birkaç köylü bir gece hazine malı olan toprağı ekmeye başlar ve olaylar başlar. Olayların bel kemiğini oluşturan ağaların ve adaletin adaletsizliğidir. Ekinlerinin üstüne ekin eken ağa, devlet tarafından usulsüzce haklı çıkarılır. Rüşvetin gücü adına yapılan bu olaylar, sadece birliğin gücüyle yok olacaktır.. Parkalı Aydoğan... Sanırım kitapta hayranlıkla okuduğum karakterdir. Kendisi ODTÜ makine mühendisliğini okumuş ancak, sol görüşü sebebiyle kamuya girememiş bir parkalı. Kitapta köylüye destekçi olarak gelmiş olan Aydoğan, oldukça güzel etkiler bırakır davasından insanlara. "İncinen insan gözü kara olur. " demiş Osman Şahin. İncinen insanın davası olmalı, cesur olmalı. Hakkını savunmak hep bir suç olarak kalmış ve malesef öyle anlaşılmaya devam edecek. Haklı olmak, statüye ve paraya yedirilmiştir bir haktır nezdimde. Kitapta eleştireceğim nokta biraz iç konuşma isterdim ve köylülerin aile içi diyologlarını aradım kitap boyunca. Ayrıca basımdan kaynaklanan kelime hataları da mevcuttu. Lakin oldukça akıcı bir kitaptı.. Adaletle kalın...
Edebiyat
Başaklar Gece DoğarOsman Şahin · Berfin Yayınları · 199950 okunma
··
163 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Beni kırmayıp etkinliğe katıldığın için asıl ben teşekkür ederim. Etkinlik sayesinde Osman Şahin'i tanıdığım için kendi adıma çok mutluyum. İç konuşma olmamasının sebebi bence kitap gözlemlere dayalı yazılmış. Çünkü Osman Şahin her gittiği yerde çevreyi gözlemlemiş. Büyük ihtimalle de gördüklerini direk olarak eserlerine yansıtmış. Başaklar Gece Doğar bundan sonra okuyacağım kitap olacak. İnceleme için ellerine sağlık canım.
KartonKapak
Gönderi Sahibi
Evet hocam, gercek bir öyküden yola çıkarak yazmış. Sanırım o yüzden olabilir. Umarım okursunuz, paylaşımınızı beklerim bennde. İyi ki varsınız 🌱
Teşekkür ederim canım, sen de iyi ki varsın 🌹