“Engelleri aşmak,kelimelerle dağları devirmek,seçmek,sıralamak,seçilmek,sıralanmak ve diğerlerinden farklılıklarınızı ortadan kaldırmayı başarmak istiyorsanız...Yolunuza bırakılan onca seti atlamak bedeninizle değil de ruhunuzu yıpratıyorsa ve bol nedenli sorularınızla hayata isyanlarınız başlıyorsa...Silik bir hayatınız var diye düşünürken lanet okuyorsanız yaşadığınıza...Eksik,az zamanlarınız oluyorsa kendinizle,başbaşalığınız canınızı yakıyorsa ya da bir kış gününde.Konuşmayı ar saydığınız günlerde ve konuşabildiğiniz yazabildiğiniz hatta lanet okuyabildiğiniz için bile hamd etmediğinizde,şükürsüzlüğün farkındalığı için tabiri caizse biçilmiş smokin oluveriyor elinize tutuşturulan bu kitap.”
Sait Faik Abasıyanık’ın Yaşar Kemal için ”Kürtlerin en Türk’ü,Türklerin en Kürt’ü”,” Tek gözüyle kartal avlayan adam.”diyor.
İnce Mehmedin ağalara
karşı mücadelesi anlatır.Destansı,harika doğa betimlemeleri,yöresel Adana ağızları ile harikulade bir roman.