Puan vermedi·120 syf.··
2020 59. kitabı
·
24 saatte okudu
·
Okunma: 29 Ekim 2020 22:14
Eserleri okuduğumuz ana göre değil, eserlerin yazıldığı dönemin şartlarına göre değerlendirmeliyiz. Bu bir takım eksik ve yanlış yargılarımızın önüne geçer. (Nedensellik ilişkisi kurarak anlamlandırmak açısından-din-ahlak üzerine) Nietzscheyle ilk tanışmam, onu önce kendisinden okumak istedim, kendisine duyduğu müthiş güven ve o egosu nedeniyle kısa zamanda tüm eserlerini okuma isteği oluşturdu bende. (Bence Ecce Homo, tüm eserleri okunduktan sonra tekrar okunmalı.) Nietzsche söz konusu olduğunda insanları 3 e ayırıyorum. 1- Hakkında hiçbir şey bilemeyip kulaktan dolma sözlerle adama karşı çıkanlar ("ahlak karşıtı" "Tanrı öldü(!)" "Dinler ayaktakımı işleridir, dindar insanlara dokunduktan sonra ellerimi yıkamam gerekiyor" gibi. meşhur sözlerinden ötürü) 2-Yine hiçbir şey bilmeyip sırf yüzyıllara kafa tutup adını yaşatan biri olduğu için Nietzsche'ci olanlar 3- İşin aslını merak ederek okuyup araştıranlar. Önce okuyup anlayalım sonra mantığımıza yatmazsa yine görüşlerine katılmayız :)
Felsefe
Ecce HomoFriedrich Nietzsche · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 201512,3bin okunma
·
80 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.