Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Beşer yorumladı.
Hadis ??
Peygamber aleyhisselam şöyle buyurur: “İşlerinizde kadınlarla istişare ediniz; doğru yapmak için onlar işin nasıl yapılması gerektiğini söylüyorlarsa tam tersini yapınız.” Eğer kadınların aklı tam olsaydı peygamber aleyhisselam onların dediklerinin aksi istikamette hareket ediniz buyurmazlardı.
Sayfa 259 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
·
166 görüntüleme
Beşer okurunun profil resmi
Öne Çıkan Yorum
Anladım, Nizamülmülk alim, edip bilge bir şahsiyettir. İlme ve ilim erbabına hizmetleri olmuştur. Nizamiye Medreseleride bizzat Batıni hareketlere sapmış olanlar ve sapkın dini düşüncelere savaşın başlatıldığı buna karşıt olarak ehli sünnet erbabının yetiştiği böylelikle şirke karşı insanalari aydınlatan kurumlar olmuştur. Bizim böyle düşünmemiz o büyük zâta belki hata olur belki amacı dediğiniz gibi siyasî açıdan zorlanıldığı bir dönemde taraftar toplamak için olmuştur. Niyeti halistir. Basımda çeviride bir sorun oluşmuş böyle mana çıkıştır . Ama ne şekilde olursa olsun Rabbim doğruyu konuştursun doğruyu söyletsin, ayaklarımızı kaydirmasin
İsazadə Şövkət okurunun profil resmi
Böyle bir hadisi şerif olduğunu sanmıyorum
Beşer okurunun profil resmi
Şurası da bir gerçek ki kadınlar, fıtrî durumları icabı, çoğunlukla, erkeklere nazaran daha hissî, daha acelecidirler.  Alimler kadınların dediğinin tersi yapılmali gibi kaynağın, hadisin zayıf olduğu, konunun amacının kaydırıldığı ve mübalağalı bir hadise olduğu üzerinde birleşirler. Hudeybiye'de sulh yapılıp o yıl umre yapmama maddesi kabul edilince, ashab memnun kalmamış, Resûlullah'ın "ihramdan çıkma" emrini yerine getirmekte ağır davranmışlardı. Resûlullah'ın üzüntüsünü görüp sebebini öğrenen Ümmü Seleme: "Yâ Resûlallah! Sen kalk, kurbanlığını kes. Onlar sana uyacaklar ve kurbanlarını kesecekler." der. Resûlullah öyle yapar ve gerçekten ashab O'nu takip eder, kurbanlarını kesip tıraş olarak ihramdan çıkarlar. (Vâkıdi, Meğazi, 2/613) Nitekim Peygamberimiz S.a.v. böyle bir şey buyurmuş olsaydı kendisi Ümmü Seleme validemize akıl danışmaz ve dediğini yapmazdı. Veya Hira Mağarasında ilk vahiy geldigi zaman Hz. Hatice annemize gelerek korkuyorum ey Hatice diyip Hatice validenizden şu nasihatleri dinlemez "Hayır, Allah'a yemin ederim ki, Allah seni asla utandırmaz. Çünkü sen akrabana bakarsın, işini görmekten aciz olanların yüklerini çekersin, yoksula verir, hiçbir şeyi olmayana bağışta bulunursun, misafiri ağırlarsın, bir felakete uğrayana yardım edersin" ve daha sonrasında Hatice validenizin fikri olan Vakara b. Nevfel ziyarete gitmezdi..
Seyda okurunun profil resmi
Nizamülmülk döneminin önemli adamlarından biridir. Fakat vezirlik görevini yaptığı dönem Büyük Selçuklu Devleti dönemine tekâbül eder. Büyük Selçuklu'da kadın hayatın her alanına katkı sağlardı. Tarihçiler daha iyi bilir. Eserinde bu şekilde böyle bir şeyden bahsetmesi çok ilginç geldi.
Beşer okurunun profil resmi
Nizamülmülk'ün bu konu hakkında kaynak olarak gösterdiği dayandığı hadis ayet var mıdır acaba ?
Beşer okurunun profil resmi
Dediginiz gibi işin siyasi boyutu bambaşkadır, tarihte bunun örneği çok görülmüştür, Terken Hatun, Hürrem Hatun vesaire gibi hissiyatı ile hareket edenlerin devlete zarar verenlerin olduğu gibi devletin faydasına adaletle yöneten idare eden kadınlarda olmuştur. Hatice Turha Sultan gibi ama burada direk peygambere atfedilerek kadınların fikrine değer verilmemesinin söylenmesi ve bir nevi peygambere yalan isnad etmek biraz sorunlu geldi bana ..
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.