Eğitime dair konuşabilmenin rahatlığının bol kesesiEğitim, toplumsal geleneklerimiz gibi konularda birşeyler söylemek işin kolay kısmıdıt. Yazarda bunu yazmış, toplumsal degerlerimizi iyi toplum yoktur bakış acısı ile ele alarak mutlaka eleştirilecek yönleri vardır mantığı ile eleştirmiş. Eleştirilerine birşey diyemeyeceğim çünkü bakış acısı bu zaten toplum iyi değil bakış acısı.
Katılmadığım kısımlara gelince,
Sünnet merasimlerimizi yereceğim derken sünnete tamamen gereksiz anlamsız bir operasyonmuş demiş
Efendimiz dönemini de işe katarak sünnetin anlamsızlığını teorisine dini bir so da katmış.
Bırakın erkekleri Efendimiz'in kadınların dahi sünnet edilmesine ilişkin sözler var( merak edenler kaynaklardan araştırabilir) bir seye katılmayabilirsiniz ama eleştireceğim derken de insanlık tarihini sağlığı herkesin her konu da bir olmadiği gerçegini bir kenara atamazsınız.
Katılmadığım ikinci konu
Kadına dair
Türk toplumunda herkes bir olmuş kadını aşağılamaya çalışıyor erkeği yüceltiyor sanki.
Bu konuda yaratılış gerekleri ve fıtratın farklılığı göz önüne alınmamış ve 20 yıl öncesine gitsek bırakın daha uzağı hayar standartları bir mi?
Kadın çalışıyor erkek çalışıyor çoçuklar var herkes evde sene 20 yıl öncesi eve yemek söyleme imksnı ne kadar dı? Maddi imkandan öte eve servis ne kadardı yani bu imkansızlıklar içinde kadının yemel yapmasını onu aşagılamak olarak görmek uygun değildir.
Dönemin şartları kadının evin hanımı erkeği evin geçimini temini yapması kadının aşağılanması değildir.
Baştada söyledim yine söylüyorum eğitime dair konuşmak kolay uygulamak zordur. Çünkü her şnsan ayrı bir dünyadır.
Yazarda eğitime dair konuşabilmenin sınırlarını sonuna kadar kullanmış maşallah.
Öncelikle tavsiye edeceğim bir eser değil. Konuya ilğilileri benim gibi zaten kitabı bulup okuyor.
Eser tümdende boş değil benim de istifade ettiğim kısımlar oldu.