Yaşar Kemal’ den okuduğum ilk kitap ve burada bulunduğum süre zarfında yapacağım ilk incelemeden merhabalar.
(Çok fazla spoiler vermemek açısından incelememi kısa tutacağım.)
Çukurova’da yaşayan Hasan’ın çocuk yaşta maruz kaldığı aile içi daha doğrusu sülale içi psikolojik şiddeti anlatan bir kitap. Büyük bir
kayıp ile hayata başlayan Hasan , canından çok sevdiği annesini öldürmek ve öldürmemek arasında kalıyor. Babaanne ,amcalar , köylüler vs. baskısı altında kalan Hasan’ın içinde kaldığı bu durumu çok güzel, çok başarılı bir şekilde özetleyen bu kitabı kesinlikle okumanızı tavsiye ederim. İyi okumalar. Yaşar Kemal