İntibah..Ali Bey 22 yaşında iyi bir eğitim görmüş bir beyfendi,ahlaklı,bilgili merhametli.. Mahpeyker güzel,güzel olduğu kadar geçmişi kirli ve Ali Bey 'e layık olmayan bir kişi..Dilaşup yani cariye ise saf, temiz kalpli,iyi ahlaklı genç bir kız...kitap gerçekten sürükleyici ve merak uyandıran bir kitap ben okurken çok keyif aldım..kitabın sonu da hiç beklemediğim şekilde ve üzücü bitti.. kesinlikle okunması gereken kitaplardan bir tanesi...