Savaş ve Barış
10/10
·40 syf.··
Beğendi
·
2021 3. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 07 Ocak 2021 12:03
Dünyamızda savaş yapan ülkeler var. Savaş yapmamalıyız çünkü her savaşta anlaşmazlıklar ve insanların ölümü oluyor. Savaşın yapılmasının nedeni 2 ülkenin bir yeri ele geçirmeleri istenmektedir. Savaşta çocukların anne ve babasının ölümü herkesi çok üzüyor. Savaş yerine barış olmasını sağlayabilmek için kurallarda vardır. Mesela 2 ülkenin savaşması yerine o ülkeyi paylaşmalıdırlar. Savaşla bir yola varılmayacağına bilmelidirler. Bir fırında ekmek almak için kavga yerine sırada beklemeliyiz. Bir çok güçlü insanın korkuları da vardır. Ondan daha güçlü olan kişiden korkarlar. Yani savaşın bir yararı yoktur. Ülkelerde çok fazla kavga ve savaş vardır. İnsanlar bazen güçlerini kullanabilirler. Mesele bir polisin suçluyu yakalamak için güçlerini kullanması normaldir. Bir insanın çok yorulmuştur ve uyumak için yatağa gider ama uyuyamaz çünkü komşusu yüksek sesle müzik dinliyordur. Komşusuna gidip sesi kısmasını söyler ancak komşusu sesi kısmaz ve buda bir kavgaya yol açabilir. Her yerde barışın olmasını sağlamak oldukça zordur. Çünkü insanlar hala güçlerini kullanmak istemektekdirler.
1000Kitap
Savaş ve BarışBrigitte Labbé · Günışığı Kitaplığı · 2014164 okunma
··
183 Gösterim
7 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Mesela ben evde tek bir çikolata kaldığında onu paylaşmadan tek başıma yemek istiyorum. Fakat evdekiler bana paylaşmam gerektiğini söylüyor, ben istesem evdekileri dövebilirim (laf aramızda güçlüyümdür) fakat onları dövmek yerine, onların da canı çekmiştir diye çikolatamı bölüşüyorum onlarla. Sonra da elimde kalan minicik parçayla bakışıp kısa günün kârı diyorum :D Barışın olabilmesi için en başta saygının olması lazım ve tabii sevgi, fedakârlık da peşinden gelecektir. Ben evdekileri sevmesem çikolatamı paylaşmam. Güçlü olma isteğini yalnızca sevgi yenebilir. Sevgi paylaşmayı ister. Sana güzel bir şarkı armağan edeyim, kalemine, aklına sağlık yine çok güzel bir inceleme olmuş 🌸 m.youtube.com/watch?v=62hcxnQ...
Yusuf
Gönderi Sahibi
teşekkürler abla bende paylaşırdım evde tek çikolata kalsa ama kimse canı istemese tek başıma yerdim. (:
"Her yerde barışın olmasını sağlamak oldukça zordur. Çünkü insanlar hala güçlerini kullanmak istemelidirler." Hayaller ve hayatları şimdiden öğrenmişsin. "Mesela 2 ülkenin savaşması yerine o ülkeyi paylaşmalıdırlar." Komunist Manifesto'yu yeniden yazacak yakında :D Güzel inceleme, eline sağlık :)
Yusuf
Gönderi Sahibi
teşekkürler abi
Helal sana be küçüğüm 👼🏻Sen bu ülkenin umudusun 🙏🏻💫
Yusuf
Gönderi Sahibi
teşekkürler
Bunun bir tık sonrası savaşa zenginler karar verir, fakirler ölür demek. Kesinlikle komünist manifestoyu yeniden yazacak :)) Bir de seninle kitap tartışacağız dedik de sen 2.diziyi de okudun. Kaşla göz arasında ne ara okudun? Ben daha ilkini okumadım😀 Güzel şeyler öğrenmişsin. Tartışınca bana neler öğreteceksin göreceğiz. Eline sağlık :)
Yusuf
Gönderi Sahibi
Teşekkürler abi ikincisini fişek gibi okudum.
Yusuf, bu yazdıkların çok kıymetli. Bu gibi kitap incelemelerini saklamanı tavsiye ederim, yıllar sonra bunları okuduğunda daha da kıymetli gelecekler sana. Tebrik ederim, ellerine, yüreğine sağlık. Kucak dolusu sevgiler.
Yusuf
Gönderi Sahibi
Teşekkürler abla ilerde yazdığım incelemeleri okurum