2023'ün ilk kitabını bitirdim bir an önce. Daha iyi bir başlangıç olabilir miydi bilmiyorum. Kitap çok ama çok hoşuma gitti. Öncelikle hiç beklemediğim bir maceranın içinde buldum kendimi. Kitap aktı gitti. Nasıl başladı, nasıl bitti anlamadım. Gece Yarısı Kütüphanesi'nden sonra yazarın okuduğum 2. Kitabı oldu bu ve yeni favori yazarlarım arasına girdi. Hayal gücü gerçekten muazzam. Bazen durup bu hayal gücüne hayranım kalıyorsunuz. Gelelim kitaba. Kitap bir insanın konuşması ile başladı sanıyorsunuz ama daha sonra bunun bir insan olmadığını görüyoruz. Ben en başta köpek olduğunu düşündüm. Fakat bir uzaylı olduğu çok çok sonra kafama dank etti. Bunu beklememiştim. Uzaydan gelen karakterimiz bir insanın vücuduna bürünmüş. Bu insan bir matematik profesörü ve evrenin sonunu getirebilecek bir problemi çözdüğü için uzaylılar bu duruma el koyup adamı ortadan kaldırmış. Dünya'da başka bilgisi olan insan varsa bu tehdidi de ortadan kaldırması için karakterimizi gönderiyor dünyaya. Uzaylının insanlaşmasını görüyoruz Kitap boyunca. Aşkın onu nasıl değiştirdiğini ve empati duygusunun insanı insan yapan bir olgu olduğunu görüyoruz. Aile gibi görünen ama parçalanmış bir aileyi toparlıyor uzaylı arkadaşımız. Kendinden ödünler veriyor. Yeni şeyler keşfediyor. İnsanların anlatılan kadar kötü olmadığını, içlerinde güzellikler de olabileceğini görüyor. Uzaylının çocuğa verdiği o 97 öğüdü çok sevdim. Tekrar tekrar okuyasım geldi. Anlattığı o evreni düşündüm. Küçük bir problemin evreni ne denli değiştirme gücü olduğunu gördüm... Kitap bana çok şey düşündürdü. Kesinlikle okunmalı. Bitirir bitirmez yazarın bir başka kitabına başlıyorum. Bakalım o da bu Kitap kadar güzel olacak mı?
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
"Homo sapiens sabahları bir canlıyı öldürebileceği bilgisiyle uyanan ilkel bir acıydı eskiden. Şimdiyse sabahları bir şey satın alabileceği bilgisiyle uyanıyordu yalnızca. "
"İnsanların kazanmaktan daha az hazettiği bir şey daha varsa o da kaybetmekti, ama en azından o konuda bir şeyler yapılabiliyordu.Mutlak bir başarı söz konusu olduğundaysa yapılabilecek hiçbir şey kalmıyordu ve bununla baş etmek çok zordu. "
"Dünyaya küçücük eller, küçücük ayaklar ve sonsuz bir mutlulukla geliyordunuz ve ellerinizle ayaklarınız giderek büyürken mutluluğunuz yavaş yavaş buharlaşıyordu."