Erişemeyeceğimiz hiçbir şeyde gözümüz kalmasın, bunun yerine, başkalarının sahip olduğu üstünlükleri kıskanmadan, elimizdekilerle ve umudunu hala koruduğumuz şeylerle yetinelim; zira büyüklük, sarp bir uçurumun üzerinde dururken, bir düzlükte yaşamak çok daha güvenli ve sakindir...
Hepimiz talihin köleleriyiz: bazılarımız yalnızca gevşek ve altın zincirlerle bağlıyken, bazılarımız sıkı ve daha kaba zincirlerle: dahası, zincirlerimizi elinde tutanların kendileri de köle; kimisi saygınlığa, kimisi zenginliğe; kimisi makamlara, kimisi kibrine; kimisi üstlerine, kimisi ise kendilerine: yalnız bunlar da değil, yaşamın kendisi de bir köleliktir: o halde elimizden gelenin en iyisini yapalım...