Kendi değerini her zaman kendin belirle..
Sakın değerini başkasının terazisinde tartma,
Teraziyi tutanın eli kendinden yana da kayabilir unutma,
Her insanın bir değeri vardır hayatta,
Bir gün değerini belli eder mutlaka,
Tanık olursun kiminin paha biçilmez oluşuna,
Kiminin de beş para değerinde olmadığına
Sen sen ol eğilip bükülme
Dimdik dur haksızlığın kötülüğün karşısında,
Her insan bazen zayıf ve çaresiz olabilir..
Sen gül gibi ol çimen muamelesi yapsalar da sana,
Nasıl ki rüzgar gülü sarsar,
Yağmur onu incitir tokatlar..
Ama o kırılmak yerine kokusunu yayar..
Sen de yıkılma zorluklar olsa da
Değerini bil başkasının eline bırakma..