yeni bir netflix dizisinin senaryosunu okudum:
ekonomik olarak tıkanmış fakat halkın bunu fark edemediği bir ülkede yakın zamanda amerikan doları o ülkenin para birimine göre uçuşa geçecek. buna bağlı olarak ülkenin dış borçları birden coşacak, her şey dışardan geldiği için hiçbir şey alınamaz olacak,durum kontrol edilemeyecek keza edebilmek için cebinde dolar olması lazım ama bu ülkenin kasada çok az kalmış durumda. üretimde kullandıkları hammaddeleri veya hizmetleri dövizle alıp yerel para ile satış yapan üreticiler çökecek, ekonomideki bu daralma domino taşı gibi diğer alanlara da etki edecek.
peki bütün bunların sebebi ne? sebebi basit aslında ama dizinin devamında ülkeyi yönetenler faturayı, statüsünü değiştirdikleri ibadethane yüzünden devreye giren #dışmihraklar 'a kesecek.
bu klasik senaryo beni hiç sarmadı.
#ayasofya