İnsanlar okunmamış birer kitaptır. En basitleri hakkındaki hükmü bile tamamının okunmasına bırakmalı. Biraz derince olanların ise, iyice okunduktan sonra üzerinde az veya çok düşünmek lâzım.
Tarih, insanları; insanlar da tarihi yarattığına göre ebediyete kadar devam edecek bir fâsid dairenin içinde kapalıyız demektir ve tarihin bedbahtlığı da kendisinin, menfaat gördükleri zaman en ilâhi hakikatı bile red, inkâr, tahrif veya ihfâ edebilen insanlar tarafından hikâye edilmesindedir.
Harari'den muhteşem bir kitap daha. İnsanlık ve bilginin tarihini merak edenlerin ısrarla okumasını tavsiye ederim. Çokça şaşırıp çokça keyif alacağınız bir okuma olacaktır..
NeksusYuval Noah Harari · Kolektif Kitap · 2024760 okunma