Babası avukat olan Scout adında afacan bir kız çocuğunun gözünden anlatılıyor olaylar. Başlarda tatlı bir çocuk kitabı gibiyken siyahilere yapılan haksızlıklar çok dramatikti. Kitabı çok beğendim. Akıcı ve sürükleyiciydi.
Doğru konuşarak onları değiştiremezsin, kendileri öğrenmek istemelidir, onlar öğrenmek istemiyorlarsa bir şey yapamazsın, ya çeneni kapar ya da onlar gibi konuşursun.