Demek ki sevgili dostum, el âlem bizim için ne diyor diye o kadar kaygılanmamalı, sadece doğrulardan ve yanlışlardan anlayan uzmanın ve onun sözlerinde ifade edilen gerçeğin diyeceklerine önem vermeliyiz.
Kriton, keşke çoğunluk en büyük kötülükleri yapabilseydi, o zaman en büyük iyilikleri de yapabilirdi. Ne iyi olurdu! Aslında ne birini, ne de diğerini başarabiliyor. Çoğunluk bir insanı bilge yapamadığı gibi, aptal da yapamıyor, rastgele davranmakla yetiniyor.
Bazı "Allah rızası için"ler bir başka oluyor. (Çeşit çeşittirler "Allah rızası için"ler anacağım.) Bazıları ise uzun, iniltili, ezberlenmiş, tam bir dilenci yalvarışıdır. Böylelerini boş geçmek o kadar üzmez insanı. "Yıllanmış, meslekten bir dilenci bu," dersin, "alışmıştır, nasıl olsa kurtarır kendini". Bir de öyle her zaman duyulmayan, beceriksiz, korkunç "Allah rızası için"ler var...