Youtube'da önceden bir 10 yıl önce ne reklam vardı ne de kısa videolar vardı. Şimdi bu iki meret çıktı. Reklamlar insanın zamanını çalıyor o ayrı bir mesele ama kısa videolar üzerinde durmak gerek. Bu meret kısa videolar daha uygulamayı açtığınız ilk anda karşınıza çıkıyor. Resmen zorla izliyoruz. Sayısız zararı var. Gün içinde kaç dakikamızı veriyorsak daha fazlasını dikkatimizden alıyor, bağımlılık yapıyor hatta beyin çürümesine neden oluyor.Hiçbir zararlı alışkanlığımız olmadığını sanıyoruz ama en kötü alışkanlıklar kadar kötü hatta onlardan daha kötü.
İradi olarak biz sosyal medyayı kullanamıyoruz da sosyal medya bizi kullanıyor kısaca.