Gül Şeker

Gül Şeker
@gulseker_
Yaşamaya vakit kalacak mı?
Puan vermedi·172 syf.··
Beğendi
·
2022 11. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 07 Ağustos 2022 23:15
Dostoyevski'nin henüz 24 yaşındayken yazdığı ilk kitap aynı zamanda da Rus edebiyatının ilk toplumsal romanı olarak biliniyor. Bu zamana kadar okumayıp beklettiğim bir kitaptı, büyük haksızlık etmişim.. Kitap iki sadık dostun mektuplaşmasından ibaret. Makar Aleksiyeviç (erkek olan) ve Varvara Aleksiyevna (kadın olan) Bu ikilinin aralarındaki ilişkinin akrabalık mı, dostluk mu yoksa aşk mı olduğunu pek çözemedim ilk başlarda fakat çok samimi oldukları aşikar. O dönem Rusyasının insan ilişkilerini, sınıflandırmayı, fakir zengin ayrımını çok icten bir şekilde ortaya koyan diyaloglar var kitapta. Dili de hiç ağır değil üstelik. 1800lü yıllarda yazılıp günümüzde de hala anlaşılır bir şekilde okunabilen güzel bir eser. İyi okumalar dilerim... :)
İnsancıklarFyodor Dostoyevski · Karbon Kitaplar · 201977bin okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
10/10
·115 syf.··
2021 23. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 05 Aralık 2021 15:19
Mustafa Kutlu ile tanışmam bu kitap sayesinde oldu. Yıllar önce filmini izlemiş çok beğenmiştim. Kalemi de bir o kadar güzel, sade ve sürükleyici. Hiç sıkılmadan okuduğum, o eski dönemlerdeki sıcacık ortamı, aşkı ve bağlılığı hissettiğim bir hikayeydi...
Hikaye
Uzun HikâyeMustafa Kutlu · Dergâh Yayınları · 202345,6bin okunma
10/10
·120 syf.··
2021 18. kitabı
·
31 saatte okudu
·
Okunma: 08 Ekim 2021 23:46
Batılı yöntemle yazılan roman türünün ilk örneği. Dili tahmin ettiğim gibi ağır da değil üstelik, su gibi akan bir roman. Talat ve Fitnat'ın aşkının yanı sıra başka aşk hikayelerinden de söz ediliyor. Hepsi birbirinden güzeldi. Şemseddin Sami de çok güzel bir şekilde dile getirmiş. Ata erkil ve kadınlara aşağılayıcı gözlerle bakılan bir toplum. 15 yaşındaki kızların bir mal gibi 50 yaşındaki adamlara verildiği ve çok normalmiş gibi yansıtıldığı bir dönem. İyi ki o dönemler geride kalmış dedirtiyor...
Taaşşuk-ı Talat ve FitnatŞemseddin Sami · Akvaryum Yayınevi · 201338,1bin okunma