gül

10/10
·622 syf.··
Beğendi
·
2023 2. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 19 Ocak 2023 00:00
Öncelikle herkesin okuyabileceği ve sevebileceği bir kitap olduğuna eminim. Kitap o kadar çok konuyu ele almış ki... Ele aldığı bütün konuları da çok yumuşak bir şekilde almış. Gerçekten okurken sayfa sayısının farkında olmadığım, içine girdiğim bir kitap oldu. Çok güzel karakterlerle tanıştım. Hepsi hayatımdan biri gibiydi. Öyle sade öyle güzel insanlar ki hepsi... Okurken hem bir an önce bitirmek istedim hem de hiç bitmesin istedim. Okuduğum en iyi kitaplardandı gerçekten. Yazarın dili de o kada akıcı o kadar sade ki...
Güneş ÇavmasıEsra van der Wiel · Kuzey Işığı Yayınları · 2023464 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
10/10
·93 syf.··
Beğendi
·
2022 3. kitabı
·
30 günde okudu
·
Okunma: 14 Ocak 2022 21:01
böyle güzel insandan böyle güzel harfler oluşurdu zaten... her şiirin ayrı bir duyguyu barındırdığı, iniş çıkışlarla dolu bir kitap. şiirlerin bazıları yaşamımda hissettiğim çoğu duygunun cümleye dökülmüş hali gibiydi. hayatıma bambaşka bakış açısı ve güzellik kattı. ne kadar güzel hissettirdiğini anlatabileceğim bir kelime bile bulamadım ben. kesinlikle tekrar tekrar okuyacağım. ve yazarın harflerinin kancalarına takılıp hayallerime ulaşabileceğim bir gün...
Şiir
Devrik HarflerPelin Sarıtepe · Tebeşir Yayınları · 20161 okunma
10/10
·101 syf.··
Beğendi
·
2021 2. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 24 Ekim 2021 00:58
Öncelikle kitabın anlatımı o kadar doyurucu ki... John Steinbeck'in mükemmel tasvirleri... yer betimlemeleri, karakter betimlemeleri ilmek ilmek işlenmiş adeta. Sözcüklerin özenle seçildiği o kadar belli ki... Bir film izler gibi okudum kitabı ve hikayedeki heyecanı yalnızca okuyarak hissedebildim. Kendimi olayın içindeymişim gibi hissettim resmen. Önümüze "şans" adı altında değerli bir şey çıktığı zaman hemen onun bize getireceklerini düşünürüz. O şans bize geldi ya artık neler yapacağız bundan sonra, ne güzellikler olacak hayatımızda düşünmeye başlarız. Ucu bucağı olmayan hayaller kurarız. Özellikle hiçbir sınır olmadan hayal kurabilmek ve önümüze gelen şansla bunların kesin gerçekleşeceğine inanmak... Bize getireceği şeyleri fazlasıyla istemeye başlarız. Peki ya bizden alacakları? Onu hiç düşünmeyiz ki biz. Sonuçta şans güldü ya bize, bundan sonra rahat bir yaşam süreceğiz. Artık onu o kadar istemişizdir ki çıkan engelleri görmezden gelmek isteriz. Ama "Bir şeyi çok fazla istemek iyi değildir. Bazen şans ters dönebilir yoksa." Bir şey çok istendiği zaman insan sadece isteğine odaklandığı için mantıklı düşünemez. Karşımıza belki de onlarca işaret gelir o şeyin bizim için iyi olmadığına dair. Ama insanın bir kere gözü dönmüştür. Artık hem kendine hem sevdiklerine zarar verir istemeden. Bunların yanı sıra fazla istemek çoğu zaman beraberinde uğursuzluk getirebilir. Bu yüzden insan elindekiyle yetinebilmeli. Fazlasına odaklanıldığı zaman elimizdekiler bir hiç gibi gözükür. Onları kaybetmek o kadar da acıtmaz zira fazlasına ulaşabileceği bir şans eline geçtiğinde gözler körleşir, kulaklar sağırlaşır. İnsan olmadığı birine dönüşüverir. Her şeyi fark ettiğinde kendini fazla kaptırdığını anlar ama iş işten geçmiştir. Artık elinde olanları da kaybetmiştir ve hiçbir şeyin
İnciJohn Steinbeck · Sel Yayıncılık · 202349,9bin okunma