Genellikle kitabını okuduğum bir eserin ardından beyaz perdeye uyarlanmış filmini izlediğimde film pek hoşuma gitmez. Fakat "Bülbülü Öldürmek" kitabını okuyup filmi de izledikten sonra sanki yemeğin üstüne tatlı yemiş gibi oldum diyebilirim. Şöyleki; çoğu zaman olduğu gibi filmde, kitapta yer alan bir çok detay atlanmış fakat filmdeki oyunculuk ve mekanlar hayalimde canlananı fevkalade bir şekilde yansıtıyor diyebilirim. Açıkçası bu değerlendirme kitaba yönelik değil de filme yönelik bir değerlendirme oldu gibi.
Kısacası, sadece kitabı okumakla yetinmeyin, bence akabinde fırsat bulduğunuz ilk anda filmini de izleyin derim.