Resulullah Efendimiz anlattı, dedi cehennemdeki birine Allah sordu:
"Ey kulum! Seni cehennemden kurtarsaydım bana ne verirdin?"
O dedi: "Her şeyimi verirdim, Ya Rabbi"
"Altından bir dağın olsaydı verir miydin?"
"Verirdim Ya Rabbi!"
Allah dedi: "Yalan söyledin."
O kul: "Niçin Ya Rabbi! Tüm dünya benim olsa hepsini verirdim" deyince,
Allah dedi: "Ben senden dünyadayken daha azını istedim de vermedin.”
insanı ilahi aşka sürükleyen bir manevi yolculuğa davet ediyor hamdolsun Allah aşkı olduktan sonra dünyadaki tüm sıkıntılar boşunadır herşey Allah için olmalı
Eskiler, “Kalpten kalbe yol vardır.” demişlerdir. Bu yol, kalbten kalbe hâl akışını sağlayan muhabbet kanalıyladır. Bu bakımdan kötülere muhabbet edenler, onların hâlleriyle hâllendikleri gibi Allâh’ın sevgili kullarına muhabbet edenler de o sevgili kulların hâlleriyle hâllenirler. Bunu anlamak için, Ashâb-ı Kehf kıssasına dikkatle bakmak gereklidir. Onların köpekleri Kıtmîr, sırf o sâlih kullarla beraberlik sâyesinde yücelmiş ve hayvanlar arasında cennete girecek bir varlık hâline gelmiştir. Allâh’ın sâlih kullarıyla beraber olmak, bir köpeği bile cennetlik kılabildiğine göre, insanların böyle bir beraberlikten ne azametli bir fâide elde edebileceklerini düşünmek gerektir.