Dedemin öğrettiği çok eski bir Arap şiiri geliyor aklıma: Asil insanların en neşeli zamanlarında bile bir hüzün vardır, daha düşük ruhlar ise en sefil zamanında bile neşelidir.
Aldığımız eğitim, bizi sorunları kavramaya ve çözümler geliştirmeye teşvik ediyor. Bunu yaparken, evliliğin üzerinde çalışılan bir proje veya çözülmesi gereken bir sorun olmadığı, yaşanması ve yaşatılması gereken bir ilişki olduğu gerçeğini göz ardı ediyoruz.