Hiç kimsenin, bir yandan kaçınılmaz olanla mücadele ederken bir yandan da yeni bir hayat yaratabilecek gücü ve gayreti yoktur. Bunlardan birini seçmek gerekir. Ya hayatın amansız
fırtınalarını kabullenecek ya da bunlara karşı direnmeye çalışıp sonunda yıkılacaksınız!
Gelecek için endişelenmiyorum, çünkü hiç kimsenin gelecekte olacak şeyleri şekillendirebileceğini sanmıyorum. Geleceğimizi etkileyen o kadar çok güç var ki! Kimse bu güçleri harekete geçiren şeyin ne olduğunu söyleyemez
ve bunları anlayamaz. O halde, neden bunlar için üzülüp endişelenelim?
Karşımıza çıkan bütün aksiliklere boyun eğmemiz gerektiğini mi söylemeye çalışıyorum? Kesinlikle hayır! Bu kadercilikten başka bir şey olmazdı. Eğer sorunumuzdan kurtulmamız için en küçük bir şansımız varsa mücadele edelim! Ama başka türlü
olması olanaksız bir şeyle karşı karşıyaysak, kendi iyiliğimiz için, çırpınıp durmaktan vazgeçelim.