''...Çok güzel birine bakmanın harika bir şey olduğunu düşünüyorum. Ama şunu da söylüyorum ki, başkasının benimle ilgili görüşü benim kendimle ilgili görüşümü değiştirmez, değiştirmemeli''
İleri yaşında anne babasını hatırlayan Schopenhauer, şunları yazmıştı:
Pek çok erkek güzel bir yüzle batan çıkar....Doğa, kadınları bütün güzelliklerini bir anda sergilemeye... ve ''heyecan'' yaratmaya teşvik eder... ama doğa(kadınların)bitmek bilmez masraflar,çocuk sevigisi, inatçılık, dik başlılık, yaşlanmak ve birkaç yıldan sonra çirkinleşmek,aldatma, kocasını boynuzlamak, kapris, garip meraklar, histeri krizleri, cehennem ve şeytan gibi pek çok kötülüğü içinde barındırdığını gizler.
Bu yüzden evliliği gençlikte alınan ve yaşlılıkta ödenen bir borç olarak görüyorum...