hamza c.g.

hamza c.g.
@hamzacangulec
-Senden şunu sorabilir miyim ağabey: İnsanların çevrelerine bakarak, bunlar arasında, yaşamaya layık olan ve olmayanları seçmeye hakkı olabilir mi ? - Bunda değeri göz önüne almaya hiç gerek yok. Bu sorun insn yüreğinde çoğu zaman değere bakılarak değil, başka, daha doğal nedenlere uyularak halledilir. Bunun hak olup olmamasına gelince; istemek herkesi hakkıdır. -Başkasının ölümünü istemek de mi? -Ölüm olması durumu değiştirmez. Mademki bütün insanlar böyle yaşıyor, hatta başka türlü yaşamaları olanaksız;kendi kendimizi aldatmak niye ? Sen demin,''iki sürüngenin birbirini yemesi''hakkında söylediklerimi kastediyorsun , öyleyse izninle ben de sana bir şey soracağım: Benim de Dmitri gibi, ihtiyar domuzun kanını dökebileceğime, onu öldürebileceğime inanıyor musun ?
Sayfa 187·Kitabı okudu
Alıntı
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.

hamza c.g.

, bir kitabı yarım bıraktı
Marcel Proust
9.3/10 · 746 okunma

hamza c.g.

, bir kitap okudu
10/10
·160 syf.·
5 günde okudu
·
Okunma: 08 Şubat 2026 00:55
·
2026 4. kitabı
Yusuf Atılgan
7.4/10 · 71,1bin okunma

hamza c.g.

, bir kitap okudu
Puan vermedi·440 syf.·
6 günde okudu
·
2026 3. kitabı
Irvin D. Yalom
8.8/10 · 4.853 okunma
Kadınları ve bütün evlilik kurumunu sık sık küçümse de Arthur evlilik konusunda tereddütlüydü. Şöyle düşünerek kendini uyarıyordu: “Bütün büyük şairlerin evlilikleri mutsuzdur ve hiçbir büyük filozof evlenmemiştir: Demoktritos , Descartes,Platon,Spinoza ,Leibniz ve Kant. Tek istisna Sokrates’ti -ve o da bunun bedelini ödedi, çünkü karısı şirtet Ksanthipphe’ydi… Çoğu erkek kadınların kötülüklerini örten dış görünüşlerine kanar. Gençken evlenirler ve yaşlandıklarında bunun bedelini öderler, çünkü karıları histeriklerişir ve inatçılaşır.”
Sayfa 229·Kitabı okudu
Edebiyat