Kızım belki de Allah’ı en çok seven şeytandır. Şeytan insanı kandırır, rabbini değil. İnsan kıskançtır. Kendini eksik ve çaresiz hissettiğinde, öfkete düştüğünde şeytanın sesini duyar..... Şeytan senin rabbini sevme ve ona yaklaşma hakkını elinden alır, çünkü yaradanının seni çok sevmesini kıskanır.
Güçlü olanın haklı olan üzerinde inanılmaz baskı kurduğu, güçlü olanın zayıfı ezdiği ve perişan ettiği bir sistem söz konusuydu. O gün Mekke’de bunlar vardı, bugün birçok yerde yine bu var... Adaletsizlik var, merhametsizlik var, aşırılık var.. Efendimiz(s.a.v.) bütün bunlarla mücadele ediyor...
....Yönetenler bizim saçma olarak adlandırdığımız şeyler karşısında asla tınmazlat, üstüne üstlük bilinci köreltmek ve aklı boşaltmak için bunlardan yararlanırlar...
Bu kitabı okumadan önce Körlük okumuş olmanız gerekmekte. Kitapta başlangıçta ülkede yaşanan ilginç olaylara bir anlam veremesenizde her şey başkana ‘körlük’ teki kahramandan gelen mektupla hız kazanıyor. Körlük kitabında ee sonra ne oldu şimdi diye yarım kaldığını hissetmiştim, Görmek bunu tamamladı ve taşlar yerine oturdu. José Saramago da karakter isimlerinin olmamasını seviyorum.