Ölmüş bir kadının evrak-ı metrukesinin devam kitabıdır.İlk kitaptan 18 yıl sonra yazılmıştır.Hikaye kaldığı yerden devam eder vefat eden Fikretin kızı Nedreti anlatmaktadır.Nejatın çocukları Nihat ve Nihal nihalin görümcesi Mualla ve süt kardeşleri Kenan'da dahil olurlar.Fikret vefat edince kızı Nedrete yazdığı günlüklerle beraber teyzesi suat sahip çıkar.Defterler nedrete evleneceği zaman verilecektir.Nedrette annesi gibi güzel,melankolik,ağırbaşlı,sessiz bir gençkızdır.Nedret hiçbir akrabasının olmadığını zannederek büyür.Babası çok varlıklı olduğundan bütün malvarlığı nedrete kalmıştır.Teyzesi Suatta ölünce çiftliklerine döner ve kahyaları veysel bey ve eşi fatma bacıyla yaşamaya başlar.Çiftliğe veraset davası açılır ve kahya bir avukat bulur.Bu avukat Nejatın oğlu Nihattır.Nihat Sait dayısının evi olduğunu anlar Nedreti öğrenince kardeşiyle beraber çok şaşırırlar.Annesi ile babasının ayrılık sebebi olarak Nedretin annesi Fikreti suçlarlar.Çocukken defalarca geldikleri çiftliktir.Nejat Fikretin hatırası olarak nedrete sahip çıkar onu mutlu etmek evlendirmek ister.Nedret Kenanla nişanlanır.Oysa Nejat kendi oğluyla evlenmesini ister ama nihat başlarda nedretle hiç ilgilenmez.Görümce Mualla Nedreti kıskanmaktadır.Kendisi hoppa giyimine önem veren,şımarık bir kızdır.Kenanda nedreti çok ağırbaşlı ve melankolik bulur kendisine göre değildir.Oda Mualladan hoşlanmaktadır.Mualla da nihatın ilgisini çekmeye çalışır.Bu arada Nedret Nihata ilgi duymaya başlar.Nedret günlükleri okumaya başlayınca mazi günyüzüne çıkar.Annesinin hayatını,hissettiklerini,çektiklerini,olayların bambaşka olduğunu öğrenir.Bu adamın Nejat olmasına şaşırır.Nihat Nedrete ilgi duyacak kavuşacaklarmıdır?Nejatın istediği gibi oğlu Nedretle evlenirmi? Sonu sürprizli.Yeşilçam tadında akıcı çok güzel.