hasci

5/10
·168 syf.··
2024 66. kitabı
Kitaba kızmaya hiç hakkım yok çünkü kocaman yazmışlar GEREK YOK, HOŞ DEĞİL. Evet, bu ismi kitap için pekala kullanabiliriz. Son zamanlarda kiminle kitap muhabbeti yapsam kitaplığından kitap getiriyor bana. Bundan son derece hoşnutum elbet. Bu kitap da öyle bir sohbet sırasında, sıcağı sıcağına çıkarıldı kitaplıktan. Ben sosyal medya ve teknolojinin bir kısmına dair beslediğim gıcık hislerden bahsetmiştim, "bunu anlatan bir deneme kitabı" diyerek verdi bana F. Halam. Evet, bunu anlatıyor. Fakat nasıl anlatıyor? Bir deneme okuyorsam, hatta bırakın denemeyi, herhangi bir yazı okuyorsam ya cümlelerin edebi bir güzelliği olmalı, ya benim fark etmediğim detaylar üzerine konuşmalı, ya farkında olduğum şeylerin sebeplerinden bahsederek yeni bir ufuk açmalı, ya da çözümler üzerine öneri ya da sorular sunmalı. Bu kitapta bunlardan hiçbiri yoktu. Hiçbirinin bulunmadığı zamanlar yine de her şeyi kurtarabilecek son bir şey daha var: üslup. Fakat ben yazarın üslubunu da hiç sevmedim. Ne sesi hoş geldi bana, ne de mizahı geçti. Kitabın başından sonuna kadar hissettiğim duygu şuydu: Kendinden yaşça küçük, edebinden dinleyen birini sıkıştırmış da, sıkılıp sıkılmayacağını umursamadan sıradan buluşlarını ve serzenişlerini kusuyor. Diyebilirsiniz sen bu kitabı niye okudun o zaman, bıraksaydın ya? Geri götürünce üzerine konuşmamız gerekir diye bitirdim. Dili kolay zaten hızlı okunuyor. Kitabın sahibine karşı bu kadar net konuşmayacağım elbet ama beklentilerimi karşılamadığından bahsedeceğim kesinlikle.
Gerek Yok, Hoş DeğilKürşat Başar · Everest Yayınları · 2020108 okunma
Aslı Ateş isimli okura yanıt verildi
hasci
Çok teşekkür ederim. Ben de yıllardır buna cevap arıyordum. Artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.