Bu kanun değerce ötekilerden aşağı kalmaz Sokrates dedi ama öyle sanıyorum ki seni bu konuda konuşmaya bırakırsam bunlara girmekle ayırdığın meseleye bir türlü dönemeyeceksin. Kurmak istediğimiz devlet gerçekleşebilir mi? Nasıl gerçekleşebilir? bunu konuşuyorduk. Gerçekleşirse bundan toplumun göreceği faydalar çoktur bunda katılıyorum sana sözünü etmediğin bazı faydaları da katabilirim buna. Savaşçılar birbirinden ayrılmayacaklar tanıdık oldukları birbirlerine kardeş baba oğul dedikleri için düşmanla daha iyi çarpışacaklardır. Kadınlarda savaşa girdikleri için ister ön safta dövüşsünler ister geride kalıp düşmanı korkutsun ve gereğince yedeklik etsinler sadece varlıklarıyla savaşçıların gücünü arttıracaklar. Barışta kavuşacakları sayısız nimetlere gelince bunları sen söyledin Dahası da da var ama bunları toptan kabul ettiğine göre Şimdi bunları bir yana bırakıp devletimizi korunmanın mümkün olup olmadığını Mümkünse nasıl mümkün olduğunu araştıralım