İnsan; hayatına yön veren travmaları veya olumsuz deneyimleri, etkileriyle birlikte fark edebildiğinde, o deneyimleri kendisini yükselten ve geliştiren basamaklara dönüştürebilir. Fakat bu farkındalık oluşmaz da bir nedenle o yaralar derinleşirse işte o zaman sıkıntılı bir sürecin kapıları aralanabilir.
Bizler okulda başarılı olmak için evrilmiş canlılar değiliz. Esas işimiz, kimsenin tahmin edemediği kaotik sorunlara, kimsenin aklına gelmeyecek çözümler üretmektir. Diğer tüm faaliyetlerimiz, sosyal görevlerimiz, bu temel göreve göre ikinci planda kalır.