Yoksa insanlık tarihinin sonu yaklaşmakta mıydı? Düşünce ve bilimin gelişmesi ile sera etkisi ve yağmur ormanlarının tükenmesi gibi durumlar arasında bir bağlantı yok muydu? İnsanın bilme güdüsünü ''ilk günah'' saymak belki de pek saçma değildi.
Barok dönemin tipik bir sloganı vardı: 'carpe diem'. Yani 'gününü gün et'. Yine çok söylenen bir başka Latince söz de şuydu: 'memento mori'. Bunun anlamı da 'öleceğini unutma'.