Bülbül ve saksağan ile iyi kötü kavramları çok güzel işlenmiş. Bülbülü öldürmek günahtır diyerek kötülüğe olan görüşünü çocuk bakış açısı ile yönlendirmiş. Irkçılık ve Hitler üzerinde de durmuş olması ve savunucularına yer vermesi çok güzel. Büyüklere çocukların gözüyle ve fikirleriyle okumak keyifliydi.