Kitabı okurken içimde hep bir kötü his vardı. Huzursuz etti beni.İstediğini eninde sonunda alan bir diktatör. İnsan zihnini çelişki içerisinde, iki dünya arasında bıraktırmayı amaç edinmiş bir gerçeklik. İnsanın kendine bile inandırmayacak güçlerle verdiği savaş, acınası.3.Dünya Savaşı sonrası ülkenin , Büyük Birader’in etkisi konu alınmış.