Geliştirmek, çocuğun gerçekliğini kabul etmek, ona saygı duymakla başlar. Böyle bir yaklaşımda yargılama yoktur. Geliştirenin istediği, var olan gerçeği değiştirerek onun yerine bir kalıbı koymak değildir; olan gerçeği kabul edip geliştirmek, olabileceğinin en iyisi olmasına olanaklar yaratmaktır. Zorlama yoktur, teşvik vardır; denetleme ve baskı yoktur, kişinin kendi seçimi ve yaptığı bu seçimlerden sorumluluk alması vardır.