Öğretmen, öğrenciyi sevmenin gerçek anlamını keşfettiği an artık mesleğinin niyetini keşfetmiş, gerçekten öğretmen olmuş biridir. Ve geri dönüş yoktur. Eğitim sistemi ne kadar kötü, öğretim programı ne kadar saçma, okul müdürü ne kadar anlayışsız olursa olsun, öğretmen öğrenciye sevgisini göstermenin bir yolunu bulur. Çünkü şimdi-burada, öğrencisiyle göz göze geldiği o muhteşem ânın hala etkisi altındadır. Hiç kimse bu muhteşem ânı onun elinden alamaz. O bir savaşçıdır. Niçin öğretmen olduğunu bilir. Gücünü niyetinin saflığından alır. Öğrenci de bunu ânında anlar.
Her sınıfta kabuğunun içinde keşfedilmeyi bekleyen bir çocuk mutlaka vardır. Sanırım ben de istiridyeleri seviyorum; o İnci’yi ortaya çıkarmak, mesleklerin en güzeli…