Bir çocık gibiyim üşüyor ve korkuyorum geceden.
sıkı sıkıya kucaklayorum yalnızlığımı. Düşlerim çıplak koşuyoruz yalınayak.
Bakma badem gözlüm ömür geçiyor işte.
Bak neler birikti senden sonra. Kar beyazı saçlarım. Yıkılıp duran umutlarım. Üşüdükçe üşüyen ayaklarım.
Ve sevgili ülkem tıpkı senin gibi
Geceleri biraz hoyrat. Rüzgarları ölümüne asi.
Tıpkı bakışların gibi bağrımı deliyor. Sığmıyor ellerim hiçbir yere.
Savruluyor ordan oraya. Sen gittin gideli bilemedim ki nereye kocağımı sahi şimdiye kadar nerede duruyordu ki bunlar?
Hayır benim değil bu beden bu başına buyruk gövde.
Tanıyamıyorum bana ait olan hiçbir şeyi
Özlüyorum badem gözlüm özlüyorum vallahi.
Uzaklara dalışına paha biçilecek dense ve bin ömrüm olsa bin birinciyi nasıl kurban edeceğimi düşünür sabahı edemezdim.
Sancılı bir gecenin sabahı olur ya
Gün doğmaya yakın
Sen ölümle uykuya yakın
Hani eser buz gibi bir serinlik
İşte çığlık çığlığa bırakılmış bir esenlik.
Üşüyorum badem gözlüm
Güneşin doğmasını bekleyecek halimiz yok
Gelmen yetecek...
Gelmezsen ömrümüz geçecek
Gelmen yetecek...gelirsen her şey geçecek ...
Betül Bozkurt. 01.11.2021