"Bir öneri üzerine kütüphaneme eklediğim ama bir türlü okumaya fırsat bulamadığım kitaplar" listemdeki kitaplardan biriydi. Öncelikle ,listede beklediği süre boyunca artan beklentimi karşıladığını belirtmek isterim. Kitapta incelenen konular oldukça etkileyici ve çarpıcı.İnsanlığın doğuşundan günümüze kadar geçen süreyi hızlı ve akıcı bir şekilde tarıyor kitap. Bunu yaparken de dikkat çekici örneklerden , geçmiş-şu an-gelecek üçgeni arasındaki bağlantılardan sık sık faydalanıyor. Böyle bir kitap yazmak için bir hayli fazla kaynak taraması yapılması gerektiğini, ciddi bir emek ürünü olduğunu da ayrıca belirteyim. Bu tarz kitaplarda çok karşılaşılan anlama zorluğunu da olayları en basite indirgeyerek aktarmayla aşmış yazar. Harari Homo Sapiens'lerin yani bizim gelişme aşamalarımızı en başından şu ana kadar çok da ayrıntıya girmeden önemli noktalarıyla birlikte alevli tabakta önümüze koyuyor.Ama kitapta gözüme çarpan,katılmadığım kısımlar da yok değil. Mutlak objektifliğe sahip bir kitap olmadığını düşünüyorum. Yazarın bu çaba içerisinde olduğunu da pek düşünmüyorum çünkü insanın olduğu her yerde taraflılığın olduğuna inananlardanım. Özellikle dini konulara yöneltilen eleştirilerde Yahudilik'e pek girmediğini fark ettim .Toplu ölümlerden bahsederken sözde "Ermeni soykırımını" da eklemesinin beni birazcık üzdüğünü şovenlik içermeyen duygularla söylüyorum. Bu durumun kitabın genel hatlarına pek bir zararı dokunmadığını düşünsem de alttan alttan belli fikirleri empoze etmeye çalıştığını da düşünüyorum. O kadar kusur kadı kızında da olurculardansanız sıkıntı yok ama benim gibi ayrıntıcı ve sorgulayıcı biri iseniz,ister istemez insanın kafasını kurcalayan küçük noktacıklar bırakıyor arka planda.
Barışçıl bir şekilde yaşamak yerine, diğer kuzenlerimizi ve akrabalarımızı