Hacer Özdemir Özmen

10/10
·104 syf.··
2025 14. kitabı
Uzun zamandır okumayı planlayıp bana hediye olarak alınması sonucu bitirdiğim çocuk kitabı. 2013-2014 senelerinde ödüller almış ve bence kesinlikle o ödülleri hak etmiş. Anlatımı, mizahı, yergisi herşey yerli yerinde. Ali Hoşgörüç'ün Ç harfi ile yaşadığı serüveni anlatıyor kitap. Ali'nin etrafındaki herkesin karakteristik özellikleri var, onlar çok hoş :) Amcasının ömür törpüleme mühendisi olması çok yaratıcı geldi. Sanal alemdeki arkadaşlıktansa yüz yüze samimi arkadaşları tavsiye etmesi de halen kitabın güncelliğini koruduğunu gösteriyor. "...... pabucu yarım, çık dışarı oynayalım" :) Herkesin rahatlıkla okuyabileceği bir kitap, okutalım ve okuyalım :) İyi okumalar dilerim :)
Yaşasın Ç Harfi KardeşliğiBehiç Ak · Günışığı Kitaplığı · 20141,430 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Puan vermedi·136 syf.··
2025 13. kitabı
Yazardan okuduğum ilk kitap ve gerçekten çok akıcı. Yeşilçam filmleri gibi hissettim hikayeyi. Zaten sonra filmi olduğunu da öğrendim sanırım filmde farklılıklar varmış. Tolgonay'ın Toprak Anayla konuşması ve Tolgonay'ın hayat hikayesini okuyoruz. Aslında kitap başında bizi acılı bir hayatın beklediğini anlıyoruz da sonunda fazlasıyla acılı bir hayatla karşılaşıyoruz. Yine de bu kadar kasvetin, acının içinde umut içeren bir kısım vardı. İnsanın bir nedeni varsa her nasıl'a katlanır cümlesi gerçekten çok doğru. İnsan iyiye de kötüye de bir şekilde adapte oluyor. Tolgonay'ın metanetli duruşuna çok saygı duydum, her yiğidin harcı değildi onun başına gelenler ve tepkileri. Kitap kısa sürede biter. Zaten sayfa sayısı. Okumanızı tavsiye ederim. İyi okumalar dilerim.
Toprak AnaCengiz Aytmatov · Ötüken Neşriyat · 202278bin okunma
Puan vermedi·184 syf.··
2025 12. kitabı
İkinci defa okuyorum bu kitabı. İlk okuduğum sene 2015 yazıydı. Nasıl da bayılmıştım, sonra gidip yazarın Semerkant ve Afrikalı Leo kitaplarını okumuştum. İkinci okuyuşumda hikayedeki her şeyi unuttuğumu fark ettim. Son bölümlere kadar o kadar istekli okuyamadım. Ama aslında başta ve ortada anlatılanlar sonların bu kadar güzel olmasını sağlamış, kabul ediyorum. Detaylıca sakin sakin anlatıyor bir adamın hayatını. Bu kitabın ana teması bu cümlede "Sanırım hayatını yollara saçmayı ve dönüp toplamamayı alışkanlık edinmişti." saklı sanki. İsyan (Bakü) Kitabdar'ı çok sevdim. Uğradığı haksızlıklara üzüldüm, sevincine ortak oldum. “Yaşamak için bir 'neden'i olan, her 'nasıl'a' katlanabilir.” O da her şeye katlanıyor ve mutlu bir sonla bitiyor. Ama ne yalan söyleyeyim ilk okuduğumda daha çok beğenmiştim. Keyifli okumalar dilerim.
Doğu'nun LimanlarıAmin Maalouf · Yapı Kredi Yayınları · 202640,2bin okunma
Puan vermedi·232 syf.··
2025 3. kitabı
Kitapları okumadan önce 1000kitapta kitapla ilgili alıntı ve incelemelerine bakarım neler paylaşılmış diye. #136442121 deki incelemeyi görünce ben de aynı şekilde kitaba başlamak istedim, iyi ki o şekilde kitaba başlamışım. Kitabın sonunda "Benim Hikayem" bölümünde yazar kendi hayatını anlatmış. Daha sonra kitabı okuyunca özü daha iyi anladığımı düşünüyorum. Psikoloji ekolleri de düşüncelerin duyguları ve davranışlarımızı yönlendirebildiğini söyler. Bu kitap da olumsuz düşüncelerin insanlara nasıl zarar verdiğini ve hangi düşüncelerin bedenimizde nerede hastalık bulunduğunu anlatıyor. Bolca kitapta olumlamalar var. Hayatta zorluk, imtihan bunların olmaması imkansız. Ama olaylara iyi, kötü, yanlış, doğru değerlendirmekten çok bizim bakış açımızın önemli olduğundan bahsediyor. Geçmiş yaşandı ve bitti. Bugünü yaşama, bedenini sevme, yaşamını sevme gibi öğretilere bolca yer veriliyor. Beynimizi terbiye etmeyi öğrendiğimizde çevremizdeki olayların da istediğimiz şekilde olabileceğini, bize iyi gelecek insanları hayata çekeceğimizi söylüyor. O yüzden ve her zaman; "Bulunduğum noktada her şey mükemmel, bütün ve tam. Mükemmel bir sağlığı, doğal halim olarak kabul ediyorum. Şimdi, herhangi bir şekilde hastalık olarak ortaya çıkabilecek olan içimdeki düşünce kalıplarından kendimi bilinçli olarak özgür kılıyorum. Kendimi seviyor ve onaylıyorum. Bedenimi seviyor ve onaylıyorum. Bedenimi yararlı yiyecek ve içeceklerle besliyorum. Bana zevk veren yollarla egzersiz yapıyorum. Bedenimi harikulade ve olağanüstü bir makine olarak görüyorum. Bu bedende ayrıcalığımı hissediyorum. Enerji dolu olmayı seviyorum. Dünyamda her şey iyi ve güzel." İyi okumalar dilerim.
Düşünce Gücüyle TedaviLouise L. Hay · Altın Kitaplar · 20204,873 okunma
10/10
·224 syf.··
2025 1. kitabı
Kitabı çok beğendim. Kitabın başı ve sonu beni özellikle çok etkiledi. Bu kitap serisinden kendi hayatıma çıkaracağım çok ders oldu. Kendimden bulduğum çok şey oldu. Nahif ve tasavvufi anlatım istiyorsanız bu kitap serisi okunmalıdır efendim. İyi okumalar dilerim. Niyetimizin şifasını en kısa zamanda görmek duasıyla...
Niyet ŞifasıFunda Uçuk Er · Hayy Kitap · 2024844 okunma