... insan ancak çektiği acıların hesabını tutar, mutlu günlerini ise hiç hesaba katmaz. Eğer hesaplasaydı mutluluktan da yeterince payını aldığını görecekti...
Evvelden adalet uğruna kan döker ve öldürmesi gerekeni vicdan rahatlığıyla öldürürdü,simdi ise kan dökmeyi iğrenç kabul etsek de her şeye rağmen bu iğrenç şeyi yapıyoruz hem de eskisine göre çok daha yoğun şekilde.
Elbette bunu yapacak gücüm yoksa böyle bir duvarı alnımla yıkacak değilim. Ama sırf o taştan bir duvar ve benim onu yıkacak gücüm yok diye onu kabullenecek değilim.