Eğer insanlık, doğal kaynakları sorumsuzca tüketmeye devam eder ve doğanın insanın yaşamını sağlayan dengesini bu hızla bozacak olursa, yüz yıldan daha kısa bir zamanda, toptan yok olma felaketi ile karşılaşmamız kaçınılmaz olacaktır.
Anlamlı yaşamanın tek çaresi, aktif olarak dünyaya katılmaktır. “Aktif olmak” deyince bundan kişinin kendi istekleri doğrultusunda hareket etmesini değil, diğer insanları sevmek, onların sorunlarıyla ilgilenmek ve karşılık beklemeden vermek.
Benim insan sevgim sürekli bir kendini yeniştir. Ama ben yalnızlık olmadan edemem; yalnızlık, yani iyileşme, kendine dönüş, özgür hafif esinen bir havayı solumak…
Friedrich Nietzsche