Yakup Doğru

Yakup Doğru
@hemraz1453
𝑅𝑢ℎ𝑢𝑚𝑑𝑎 𝑘𝑎𝑦𝑛𝑎𝑟 𝑎𝑑ı𝑚𝑙𝑎𝑟𝑙𝑎 𝑔𝑒𝑧𝑖𝑛𝑒𝑛 𝑑𝑢̈𝑛𝑦𝑎 𝑏𝑎𝑛𝑎 ℎ𝑎𝑖𝑛 𝑠𝑒𝑣𝑔𝑖𝑙𝑖𝑚𝑑𝑖. ى
Bugün Müslümanların güce ihtiyacı var. Doğru. Daha zengin, daha müreffeh, daha sağlam olmalılar. Ama biz gücü de yanlış anlıyoruz. Güç sadece para pul, yapı, siyaset, silah, nüfus değildir. Fakat eğer ahlak olmazsa bütün bunlar bir işe yaramaz. Çünkü en büyük güç, kendisi olmaktır, kişilikli olmaktır. Bunun için 200 yıldır güç peşinde koşacağımıza adamlık peşinde koşsaydık bugün hem adam, hem de güçlü olurduk, Siyasi ve ideolojik farkları tefrika hâline getirmeseydik, bugün kardeşliğimiz daha kuvvetli, daha sağlam olurdu.
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Müslümanlığın gayesi sadece güç kazanmak, sadece en güçlü olmak değildir. Gaye; iyi kul, iyi insan olabilmektir. Allah'ın ahkâmına, Resûl-i Zîşân Efendimizin (s.a.v.) ahlâkına bağlanmaktır. Niyeti de, gayreti de bunun için sarf etmektir. Dünyevi güce herkes kötülükle, şer ile ulaşabilir. Asıl marifet, iyi ve doğru, yani ahlâklı kalarak güçlü olmaktır. Bunun için adalete, ehliyete dayanmak ve doğruyu yayıp yanlıştan sakındırmak dışında kazanılan hiçbir güç meşru olmaz. Evet, çare açık: Gücün ahlâkına değil, ahlâkın gücüne sahip olmak…
Gerçek şu: Varlığın ve medeniyetin üç ayağı olan bilmenin, kılmanın ve olmanın üzerine yaslandığı ahlâk zemini olmadan; ne ahlâkî olan bir güç, ne de güçlü olan bir ahlâk elde edilebilir.
Başkasını tenkid, kendimizde bir değişim yaratmıyorsa ne işe yarar?
Bizce İslâm âleminin asıl meselesi "güçsüzlük" değil, "kendisi olamama"dır. Maalesef hangi düşünceye, hangi inanca mensup olursa olsun, kendisi olanlarımızın sayısı çok azdır; kendi sözünü söyleyen de... Kullandığımız kavramlardan bilimsel izahlarımıza kadar, hep başkalarının referanslarıyla hareket ediyoruz. Siyasetten sanata kadar her alandaki medeniyet değerlerimiz, ancak Batılılar tarafından tasdik edilirse onları seslendirme cesareti buluyoruz. Gerek bürokrasi, gerek yazı, gerek sanat, gerekse akademik yolumuzda hep bu aşağılık kompleksiyle savaştık.