“Bir kişiye, fikre, kuruma veya amaca karşı sevgi, saygı ve sadakat ile yakınlık duyma durumudur.” diye bir nesnel bir açıklama mevcut değil mi?
Ancak herkesin bu kelimenin hakkını verdiğini düşünmüyorum.
Belki kimi insanlar, kimi fikirler için bağlı kalabiliyor insanoğlu. Aile bağlarına mesela?
Anne kavramı dediğinizi duyar gibiyim. Anne tabiki çok başka ancak maalesef kimi şahit olduğumuz örnekler.. Burada benim boğazım düğümleniyor..
Çok çabuk her şeyden sıkılan, hep yenilik isteyen, hiçbir şeye ne bir bağlılık ne de sevgi besleyen insanlar var. Gerçek şu ki bazılarına da bu kişiler popüler gelir. “Modern” adı altında yalanı, samimiyetsizliği, sadakatsizliği ve değişken tavırları koşulsuz kabul eder.
Çünkü öyle bir manipüle edilir ki başka şansı kalmamıştır..
Sırf biri sevsin, kabul etsin diye değerlerinizden, benliğinizden vazgeçmemelisiniz. Kabul etmediğiniz, istemediğiniz şeyleri özgürce ifade etmeli, kararlarınızın arkasında durmalısınız.
“Ben böyleyim, işine geliyorsa”
“Senin için değişmem”
“İstesen de yapmayacağım”
Cümleleri ne kadar manipülatör bir yaklaşım.
Ayrıca kimse için değişmemeli, kendisi istiyorsa değişmeli insan. Ama böyle negatif cümleleri kuran, sizi sömürmeye çalışan, uyum içerisinde olmayacağınız hiçbir şeyin öznesi olmayın…
Bunun yerine örnek cümlelerimiz şunlar olsa;
“Ben böyleyim ancak senin için denerim.”
“Birlikte yeni şeyler denemeye var mısın?”
“Seni mutlu edecek ise yapmayı deneyebilirim.”
Sizi bilmem ama bakış açısı bana göre her şeydir. Bu cümlelerin tatlılığı ruhuma işledi resmen.✨
Öyle bir sevgi var ki içimde belki bunu nasıl kullanacağımı bilmiyorumdur.
Belki de bu sevgiyi çok yanlış insanlarla bağlılık kurarak tüketmişimdir kim bilir.
Ben bu yoldan vazgeçmem. Kendim olacağım.
Kendim olurken de her zaman yeni fikirlere açık