Kanser hastası çok pozitif bir amcayla sohbet ettim bu akşam. .Dini sohbetler üzerine oldu çoğu konuşmamız , tedavi sürecini yaşadıklarını anlattı.Hiçbir zaman şu kadar acı çektim demedi.Hep gülerek bitirdi cümlelerini.Babamdan sonra bir hastalığı bu kadar güzel karşılayan bir insana daha rast gelmiş oldum.Babamın yaşadıklarını düşündüm aynıydı. Benim babam da dayanılmaz acılarına rağmen ,defalarca kendisine sormamıza rağmen bir kere şuram ağrıyor kızım dememişti, nasılsın diye sorduğumuzda acı çektiğini bilmemize rağmen hiç kötüyüm kızım demedi.O halinde bile bizimle güldü sohbet etmeye çalıştı şakalaştı."Hamd olsun verdiğin ağrıya Allah'ım", dedi. Artık dayanılmaz hadde geldiğinde kendi kendine Allah'ım bana yardım et dedi sadece.o misal amca da öyle güzel anlattı ki sürecini hem güldüm hem düşündüm hem de büyük derin manalar ve dersler çıkarttım kendime. Hem de eski anılarımıza gittim babamla.Zaten babama benziyor, belki ondan bir şeyler bulabilirim diye annemle gitmek istedim. İyi ki müslümanız dedim.Yoksa nasıl sabrederdik dayanabilirdik.
Böylesi zorlu süreci böylesi güzel çok güzel geçirebilenler, tamamlayabilenler var.Bizim yolumuz daha bitmedi imtihanımız devam ediyor böyle bir durumda ne olacak nasıl tepki vereceğiz bilmiyoruzRabbim yolundan saptırmasın. Bu gibi durumlarla karşılaştığımızda dertleri, hastalıkları en güzel şekilde atlatabilen kullardan olabilmeyi sağlasın inşallah . Kolay değil gerçekten hiç de değil çok zor ama inanç varsa tutunacak bir dalın oluyor o insana biraz güç veriyor. Ölümün senin için son olmadığını biliyorsun.İmtihan olduğunu, Allah'tan geldiğini biliyorsun. Bu insana bir tesellidir.
İman imkandır, iman güçtür.
Amcadan birkaç söz aldım kendime konuşmayı seviyordu kıssadan hisse birçok değerli hikayelerini aldım cebe, hepsini