Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
632 syf.
·
Puan vermedi
Giordano Bruno ve Hermetik Gelenek
Böylesine bir esere inceleme yazılmaması üzücü. Bakan insanlar fikir sahibi olsun diye bu incelemeyi yazıyorum; kitap ağırlıklı olarak Giordano Bruno'nun hayatını, öğretilerini anlatsa da Hermetik geleneğin mirasçısı-taşıyıcısı niteliğinde olan Ficino gibi isimlere de ufak ufak yer veriyor.Hermetik geleneğin nasıl ve kimler üzerinden süreklilik bulduğunu anlatıyor. Dili gaayet akıcı ve saade. Gnostizm,mistisizm, ezoterizm gibi konulara merakınız yoksa kitap sizi zorlayabilir fakat bu alanlar üzerine okuma yapıyorsanız kütüphanenizde mutlaka bulundurmanız gereken bir kitap.
Giordano Bruno ve Hermetik Gelenek
Giordano Bruno ve Hermetik GelenekFrances Yates · Say Yayınları · 20211 okunma
Bruno
"Zaferin elde edilebilir olduğunu düşünerek mertçe savaştım. Ne yazık ki zihnimin gücü bedenimden esirgendi.Fakat inanıyorum ki gelecek nesiller gerçek uğruna savaşmayı tüm yaşam zevklerinden üstün tutacaklardır."
Reklam
Simya, kimya biliminin temel ilkeleri olarak görülür, metali altına dönüştürecek şeyin keşfidir üzerinde çalışılan. Aranan şey felsefe taşıdır. Simyacılara göre felsefe taşı dokunduğu her şeyi altına çeviren bir taştı, ayrıca bu taştan elde edilen iksirle (Elixir) ölümsüzlüğe kavuşmak mümkündü. Hermetik felsefenin bir uygulaması olan simya, mistik yanıyla kirli olanın saflaştırılması yani insan ruhunun arındırılarak Tanrısal töze ulaşmasını hedefler. Öyleyse içindeki Tanrısal özü bulmak isteyen kişi tıpkı maddelerin saflaştırılması gibi kendi içine dönerek kendini saflaştırmalı ve içindeki gizli felsefe taşına ulaşmalıdır. Bu nihai son noktanın adı "Ars Magna"dır yani büyük sanat. Simyanın temel sembollerinden biri olan kuyruğunu yiyen yılan Ouboros, hem doğanın ebedi döngüsünü hem de bu döngünün içindeki sonsuz kendini yenilemeyi anlatır. İnsan bireyleşme sürecini tamamladığında bilinç ve bilinçdışı barış içinde yaşamayı ve birbirini tamamlamayı öğrendiğinde bütünleşmiş, sakin, verimli ve mutlu olur yani kendi felsefe taşını bulduğunda...
Sayfa 110 - Destek YayınlarıKitabı okudu
Mecazi esvap kelamı erotik­leştirir, onu bir arzu nesnesi düzeyine yükseltir. Kelam mecazi olarak giydirilip kuşandırıldığında baştan çıkarıcı etkisi artar. Saklılığı olumsuzluğu yorumbilgisini erotik hale getirir. Keş­fetme ve çözme, haz dolu bir ifşa halini alır. Enformasyonsa çıp­laktır. Çıplaklığı kelamın bütün cazibesini yok eder. Onu düz­leştirir. Sırdaki kapalılık (die Hermetik) şeffaflık uğruna ne pa­hasına olursa olsun ortadan kaldırılması gereken bir şeytanlık (Diabolik) değil, bir simgecilik, hatta görünüşte bile olsa derinlik oluşturan özel bir kültür tekniğidir.
Hermetik felsefenin bir uygulaması olan simya, mistik yanıyla kirli olanın saflaştırılması yani insanın ruhunun arındırılarak Tanrısal töze ulaştırılmasını hedefler. Öyleyse içindeki Tanrısal özü bulmak isteyen kişi tıpkı maddelerin saflaştırılması gibi kendi içine dönerek kendini saflaştırmalı ve içindeki gizli felsefe taşını bulmalı.
Sayfa 110Kitabı okudu
631 syf.
7/10 puan verdi
Kitap hermetik öğretiler için bir ön izleme Brunoyu seviyor mu dövüyor mu anlamadım ama Brunonun başına gelen Hallaci Mansur gibi düşünürlerin başına da gelmiş ancak size bir tüyo vereyim. Büyü denilen şey bildiğiniz geometrik şekiller ve matematigin kendisi olarak gören birilerinin konuyu mutlaka Pisagora bağlayıp bir din bir inanç sisteminde zirve bulması. Kitap bununla alakalı onlarca örnek vermiş Hermes trimegistus mısırdan kaynak bulduğu ve mutlaka rahatsız olan otorite mensuplarindan birilerinin gazabı. Ya biz ondan değil bundan adamı yaktık diyende yok değil. Kitap hoşuma gitti.
Giordano Bruno ve Hermetik Gelenek
Giordano Bruno ve Hermetik GelenekFrances A. Yates · Say Yayınları · 20219 okunma
Reklam
Paracelsus, Pico de la Mirandola, Fichino ve yoldaşları dö­ nüşümün majik felsefi Pansofik bileşimini başlatmış olabilirler­ di. Bununla birlikte, bu Pansofik ya da Teozofik sentez en büyük meyvesini, İngiliz Rönesansı okültistleri John Dee, Thomas Va­ ughan ve Robert Fludd'un yazılan ve etkinliklerinin yanı sıra Fa­ ma Fraternitatis,
VEDANTA'YA GENEL BİR BAKIŞ·
Upanişad ismini açıklarken de söylediğimiz gibi, hakiki Bilgiye yaklaşılması bu illüstrasyonlarla sağlanmaktadır9. 1 . Çok özel bir manada sadece "hermetik felsefe" bundan istisna edilebilir. Şu anda -zaten mo­ . dernlerin neredeyse tümüyle meçhulü olan- bu manaya değinmediğimiz açıktır. 2 Veda ve vidyanın iştikak ettiği vid kökü,
Her hâlükarda İdris, insanlığın ilk bilgi ve zenaat kaynağı, ilk öğretenidir. Bütün kültürde daima bilgi, bilgelik ve insanlığa öğreten kişi olarak anılır. Batı'daki Hermetik gelenek insanlık tarihi boyunca güçlü bir etkiye sahip olup bilim, sanat ve felsefe öğretilerinin temeli hep İdris'e dayandırılır. ...... İdris peygamberin yaşadığı dönem günümüzden on iki bin yıl önceye tekabül etmekte olup Göbeklitepe'de avcılıktan tarım toplumuna geçiş süreciyle örtüşür.
Sayfa 140 - KapıKitabı okudu
Karanlığı ışığa tercih edecekler ve ölümü yaşama yeğleyecekler.
133 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.